Tucker Carlson reacts to absurd ‘bulls**t’ he’s launching a show in Russia

Former Fox News host Tucker Carlson is calling “bullsh*t” and denying a deal after his pirated picture was used in a Russian state TV ad for the launch of a show, although he did think it was “kind of funny actually.”

Media monitoring expert Francis Scarr of the BBC originally brought the ad to the attention of Carlson who had no idea it had surfaced.

Scarr posited that the misleading ad featuring the firebrand reporter showed Carlson was somehow cozying up to Russia, “The high-profile American presenter is moving to another level. Here.” That is not the case.

“It looks increasingly like Tucker Carlson is going to have his own dubbed show on Russian state TV’s rolling news channel. The same trailer as two weeks ago is now being shown on Rossiya 24 with the added caption of “at the weekend” (my own screengrab),” Scarr later posted on X, further pushing the Russian trolling effort.

It turns out that Rossiya 24’s new Tucker Carlson “show” was simply ten minutes of dubbed clips that were hijacked from Carlson’s interview with Texas Attorney General Ken Paxton. But the left and most of the media were quick to swallow the trolling hook, line, and sinker, once again claiming that he is colluding with Russia and is a traitor.

One screengrab from Rossiya 24 showed the name “Tucker” and was followed by “at the weekend” in Russian. Then multiple clips showed Carlson speaking to the camera.

Carlson denied any deal with Russian TV. He told Financial Times Moscow Bureau Chief Max Seddon on Friday that the idea was “absurd” and that it was “more Russia-related bulls**t,” adding that “there’s so much I can’t keep up,” according to Seddon’s post on X.

“I’d never ever heard of the TV channel before some reporter texted me about it this morning,” he told Business Insider.

“It’s absurd. Come on. Did you actually believe that?” Carlson told the media outlet in a text message when asked if he had partnered with Russian state TV.

Predictably, the next thing Business Insider asked Carlson was whether he would ever consider partnering with Russian state TV, to which he replied, “Of course not. I’m an American.”

Carlson’s representative, Arthur Schwartz, called the promoted show “fake news” in a statement given to Forbes, claiming Carlson “knows nothing about this.”

According to the BBC, “If Rossiya 24 airs translations of these broadcasts it won’t be the first Russian company to do so – a YouTube channel called KarlsonTV has been publishing some of Carlson’s shows in Russian for the past five years.”

“KarlsonTV, which now has more than one million subscribers, has been translating and publishing clips from Carlson’s new shows, too,” the outlet reported.

Get the latest BPR news delivered free to your inbox daily. SIGN UP HERE


If you are fed up with letting radical big tech execs, phony fact-checkers, tyrannical liberals and a lying mainstream media have unprecedented power over your news please consider making a donation to American Wire News to help us fight them.

Thank you for your donation!


We have no tolerance for comments containing violence, racism, profanity, vulgarity, doxing, or discourteous behavior. If a comment is spam, instead of replying to it please click the ∨ icon below and to the right of that comment. Thank you for partnering with us to maintain fruitful conversation.

Latest Articles